Recenze Nokia Asha 311

Nokia Asha 311 je dalším pokračovatelem low-endové řady od Nokie, která si na smartphony jenom hraje, přesto nabízí celkem zajímavé funkce za více než příznivou cenu. Vzhledem k vybavení telefonu se dají očekávat menší rozměry a nižší hmotnost. 106x52x12,9 a devadesát pět gramů je opravdu příznivých. Cena samozřejmě odpovídá zpracování, dočkáme se tak levných plastů, které imitují vzhled kovu. Displej má celé tři palce. TFT LCD obrazovka má rozlišení 240×400 bodů. Jas je regulován automaticky, kvalitu obrazu navíc zlepšuje technologie ClearBlack. Díky tomu je displej poměrně kvalitní a dobře se s ním pracuje – i když jsou pixely velké a kostičkované, na sluníčku s ním třeba nebudete úplně ztracení a i pozorovací úhly jsou obstojné. Displej chrání GorillaGlass sklíčko, to se ovšem velmi rádo umaže, stejně jako celý telefon. Procesor má frekvenci 1 GHz, operační paměť má pak 128 MB. I když to není žádné lamželezo, díky silnějšímu procesoru se můžete odvážit pustit i náročnější aplikace bez toho, aniž byste museli čekat půl hodiny nebo se potýkali se zamrznutím telefonu. Obligátně se krátce zastavíme u fotoaparátu. Ten má rozlišení 3,2 megapixelu a pořizuje fotky v rozlišení 2 048×1536. To není úplně špatné, a fotoaparát dokáže skutečně vytvořit docela pěkné obrázky, musí však mít příhodné světelné podmínky. Jakkoliv zhoršené světlo se okamžitě projeví na kvalitě snímku. Nokia Asha 311 je tak nejvybavenějším mobilem ve své řadě. I když se nejedná o klasický smartphone, rozhodně se jim dokáže v lecčems vyrovnat a přiblížit. Telefon je tak ideální pro začátečníky, kteří se bojí chytrého telefonu se spoustou neznámých funkcí nebo pro děti, kterým chtějí rodiče pořídit praktický telefon, který navíc může sloužit i jako důvod pro vytahování se před spolužáky. Snad jenom cena by mohla být nižší, přeci jenom v podobné cenové relaci už pořídíte smartphony s nižší výbavou.

Publikováno: 05. 07. 2012

Kategorie: Smartphony

Autor: Milena Borůvková