Jak zvýšit návštěvnost webových stránek?

Aby se mohly na webových stránkách uskutečnit konverze, je třeba na web přivést cílovou skupinu návštěvníků. Jak toho docílit? Existuje mnoho způsobů a bohužel nelze zobecnit, který je nejefektivnější. Vždy záleží na konkrétním oboru – jinak bude postupovat provozovatel e-shopu s nábytkem a jinak magazín o podnikání. Mezi největší zdroje návštěvníků však patří vyhledávače. U nás jde především o Google a Seznam. Dle průzkumů většina lidí vstupuje na cílové stránky, které se po zadání dotazu (klíčového slova – např. „virtuální kancelář ve velkém městě“) zobrazí na předních pozicích. Ale jak se v SERPu (search engine results page) dostat před konkurenci?

SEO aneb dostaňte se vyhledávači pod kůži

Alfou a omegou je tzv. optimalizace pro vyhledávače (search engine optimization neboli SEO). V podstatě jde o soubor on page a off page faktorů, díky kterým vyhledávač vyhodnotí web jako relevantní na určitý dotaz. Problematika SEO je velmi obsáhlá a nelze do ní proniknout za pár dní. V případě provedení technik, které jsou v rozporu s etickým kodexem vyhledávače (tzv. black hat SEO), navíc hrozí penalizace a vyřazení webu z výsledků vyhledávání. Proto je vhodné využít odborných služeb firmy či jednotlivce, který má se SEO zkušenosti. Pamatujte si, že kvalitní a dlouhodobá optimalizace webstránek zvýší počet objednávek, ale nesprávné metody webu naopak uškodí.

Nezapomeňte ani na PPC a sociální sítě

SEO je dlouhodobá a často velmi náročná činnost. Chcete-li na svůj web přivést návštěvníky ještě předtím, než se dostane do přirozených výsledků vyhledávání, zkuste to s PPC (pay per click). Stačí se zaregistrovat do některého z PPC systémů (např. Google Adwords, Seznam Sklik, eTarget apod.) a vaše prezentace se začne zobrazovat na viditelných místech ve vyhledávačích. PPC vám přinese spoustu návštěvníků třeba ihned po spuštění nového webu, nicméně hrozí, že při špatném nastavení proděláte spoustu peněz. Pay per click může zvýšit obrat o tisíce procent, ale stejně tak velmi rychle vypumpovat rozpočet a nepřivést žádné konverze. Tomu můžete předejít tím, že si najmete PPC specialistu. Dalším (a velmi bohatým) zdrojem návštěvníků mohou být sociální sítě jako Facebook, Twitter nebo Google+. Marketing na sociálních sítích je také kapitola sama pro sebe a budeme se mu v budoucnu věnovat hlouběji. O marketingu se více dočtete v magazínu Business Way.

Publikováno: 16. 11. 2022

Kategorie: Ostatní

Autor: Milena Borůvková