Marketing a nástroje, které se v tomto světě využívají

Pokud se chce firma zviditelnit nebo prosadit se na trhu mezi konkurencí, která je dnes opravdu obrovská, musí se investovat do takzvaného marketingu. Jen firma s perfektně zvládnutým marketingem dokáže uspět na trhu, kde je tolik firem nabízejících podobné nebo i stejné služby či produkty. V marketingu se využívá takzvaných marketingových nástrojů, které jsou tou nejviditelnější částí celého marketingu. S marketingovými nástroji totiž prakticky všichni přichází do kontaktu a styku, firmy se přece jen dnes a denně na lidi snaží zapůsobit marketingovým sdělením, jako je třeba reklama nebo rozhlasový spot či internetový banner. Prozraďme si něco více o marketingových nástrojích.

Za poslední léta se marketing značně posunul. Společně s ním se samozřejmě posunuly i marketingové nástroje, které lze dnes rozdělit do dvou skupin, a sice online marketingové nástroje a off-line marketingové nástroje. Prozraďme si jak online, tak off-line marketingový nástroj, který se dnes hojně ve světě marketingu využívá.

Online marketingové nástroje

Sem patří například SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače, pod něhož spadá konkrétně obsah, zdrojové kódy nebo také správa sociálních sítí. Také jsou to PPC kampaně a reklamy, e-mailová komunikace a e-mailová reklamní sdělení či různé srovnávače či podcasty. Také sem spadají mobilní aplikace, které vám vytvoří na míru odborníci z PepiApp, kde se na tvorbu a vývoj mobilních aplikací pro operační systémy Android a iOS zaměřují.

Off-line marketingové nástroje

Pod takzvané off-line marketingové nástroje se řadí zase kupa jiných věcí. Patří sem reklama, a to jakákoli (ať už je placená, neplacená nebo rozhlasová, venkovní nebo třeba televizní). Pro někoho je účinná propagace formou billboardů nebo digitálních nosičů a pro někoho třeba služba letáků. Zmínit lze také off-line marketingový nástroj zvaný přímý marketing nebo sem spadá také podpora prodeje v podobě odměn za věrnost nebo slevových kupónů.

Publikováno: 10. 07. 2019 / Aktualizováno: 25. 06. 2023

Kategorie: Ostatní

Autor: Milena Borůvková