Recenze Nokia Lumia 820

V dnešní recenzi se podíváme na nového zástupce střední třídy od firmy, které mnozí již přestali věřit a považovali ji za pomalu zkrachovanou. Že tomu tak není, o tom se přesvědčíme ihned.   Nokia Lumia 820 se nabízí hned v několika barevných provedeních.  Designově se ovšem liší, hlavně od highendové řady, kteoru reprezentuje rovněž nedávno vydaná Lumia 920. Celou přední stranu pokrývá černý displej. Ten má úhlopříčku 4,3 palce. Rozlišení je 480×800, displej běží na bázi AMOLED. Displej je velmi kvalitně zpracován, nebudete mít s ním potíže na přímém sluníčku, ani při větším náklonu. Zvláště teď v zimě potěší funkce, která dovolí ovládat dotykový displej i v rukavicích. Nesmírně užitečné.   Dvoujádrový procesor Qualcomm o taktu 1,5 GHz pohání tento telefon a musíme říct, že velmi zdatně. Procesoru sekunduje operační paměť, ta má rovný gigabajt. Uživatelská paměť má 8 GB, což je dostatek prostoru pro základní soubory v podobě hudby, videí a fotografií.  Samozřejmostí (bohužel ale ne u všech chytrých telefonů) je možnost rozšíření pomocí paměťové karty. Rovněž baterie má solidní výdrž, je to samozřejmě subjektivní, ale i při náročném vytížení nebudete muset pospíchat domů, abyste telefon píchli do elektřiny. Jako operační systém slouží Windows Phone 8. Se spoustou doplňků se jedná o poměrně dobrý operační systém, byt má mnoho odpůrců.   Fotoaparát podává o něco horší výkony. I když tvoří pěkné fotografie, o tom žádná, najdou se na nich drobné chyby. Hlavně při focení za tmy jsou fotky neostré a mají hodně šumu. Tento problém se ovšem netýká videa – fotoaparát dokáže natočit velmi kvalitně zpracované Full HD video.   Lumia 820 je kvalitní telefon, který zařazením patří do střední třídy. Svými výkony, ale bohužel i cenou, zasahuje do vyšší třídy. Komu však nevadí větší cena a Nokia pro něj znamená více než značku, může s klidem o pořízení Lumie 820 přemýšlet.

Publikováno: 06. 02. 2013

Kategorie: Smartphony

Autor: Milena Borůvková