Rok 2020 se blíží: Jaké trendy v online reklamě čekat?

Rychlost, s jakou se moderní technologie rozšiřují a vyvíjí, je ohromující. Společně s nimi se přirození mění i věci, které na nich závisí – a nejinak je tomu i digitálního marketingu. A protože kdo chvíli stál, již stojí opodál, raději se na nejnovější trendy připravte v dostatečném předstihu.

Nákupy přímo v aplikaci

Funkci, po které obchodníci toužili delší dobu, představil Instagram ke konci prvního kvartálu 2019 (konkrétně 19. března). Ve zkratce: nákupy přímo v aplikaci (shoppable posts) umožňují proklik na konkrétní zboží v e-shopu přímo z příspěvku – prostřednictvím tzv. shoppable tagu.

Virtuální a rozšířená realita

Jak rozšířená (AR – augmented reality), tak virtuální (VR – virtual reality) realita, se v poslední době stávají velmi oblíbenými. Mnoho odborníků předpokládá, že následující rok bude rokem zejména té rozšířené. Podstatou je doplnění reálného obrazu počítačem vytvořenými objekty.

Interaktivní obsah

Nakupující nejsou konzervativní a naopak vyhledávají nové příležitosti, jak si nákup zpříjemnit nebo dokonce užít. Podle průzkumů přes 90 % lidí vítá více interaktivního a vizuálního obsahu. Vašim stránkám rozhodně prospěje – zvýší dobu strávenou na stránce, vybízí ke sdílení a má lepší konverzní poměr než běžný obsah.

Personalizace

Obecné reklamy nemají ani zdaleka takový efekt jako personalizovaný obsah. A co je ještě důležitější: přes 80 % lidí přiznává, že by raději spolupracovali s firmou, která je naláká osobní přístupem. Personalizovaný e-mail je již dávno standardem, dobrá reklamní agentura by vám měla doporučit i další metody.

Ještě kvalitnější obsah (a videoobsah)

Heslo „obsah je král“ platí i po letech. V současnosti snad ještě o něco více. Budete-li se před zákazníky prezentovat jako někdo, kdo se vyzná, získáte autoritu. A v žádném případě nepodceňujte význam kvalitního videoobsahu. Pro zajímavost: na Facebook Live a Instagram Live se lidé dívají třikrát déle než na nahraná videa.

Publikováno: 24. 10. 2019

Kategorie: Ostatní

Autor: Milena Borůvková